Ett nätverk att lita på

25 januari 2021
william eriksson

Nog har det nu blivit en naturlig del av vardagen, detta att vara ständigt uppkopplad. Visst förväntar sig alla en problemfri uppkoppling via nätverk, oavsett om det är som privatperson eller företag/organisation? Det är en självklarhet för att kunna utföra alla ärenden som vi numera inte gör fysiskt som att boka tid till besiktning, betala räkningar, kolla posten, hålla möten, streama filmer och serier.

I tider med vikten på social distansering är det extra viktigt att ingenting ”laggar” när det är viktiga mötet som ska hållas på jobbet och kollegor från olika kontor eller som jobbar hemifrån träffas via skärmar. Därför är en trygg uppkoppling i fastighetsnätet en oumbärlig del av framgången. 

 

Nya krav på tillgänglighet

Allmänheten ställer allt högre krav på digital närvaro. Det ska gå att sköta allt via en dator, surfplatta eller smartphone. Det ska vara enkelt och smidigt och fort ska det gå. Tidigare förlitade man sig på fysisk kontakt och positiva kundmöten, medan det nu handlar om service på distans. 

Människor möts allt mer sällan fysiskt. Till och med läkarbesök kan nu utföras digitalt. Myndigheter och företag hänvisar allt fler till digitala tjänster och givetvis ställer detta krav på en växande kunskapsnivå hos allmänheten i alla åldrar. Barn i mellanstadiet ska utföra hemuppgifter på lånade skoldatorer och Berit, 83, ska lära sig att betala räkningarna på internetbanken med hjälp av bank-id. 

 

Det optimala nätverket

Idag kräver användarna stabila nätverk och tillgång till fiber, wifi och bredband. För att kunna möta de nya behov som uppstår i och med den digitala utvecklingen, eller ska vi säga revolutionen, behövs innovativa lösningar och företag som kan erbjuda helhetslösningar som är skräddarsydda utifrån företagets behov. Inget företag har exakt samma behov och allteftersom att utvecklingen går framåt blir skräddarsydda lösningar något som förväntas av företag och organisationer som vill ligga i framkant.

Fler nyheter